- - - - - - - - - - - - - - -

www.3dontwerpen.nl/vray/unreal1.html

 
 
 
 

Introductie V-Ray voor Unreal

https://www.chaosgroup.com/vray/unreal
 

Wat is dat voor een Chaos Group programma ?

V-Ray als renderprogramma kennen we inmiddels allemaal. Waarbij het met de Cloud dienst nu eenvoudiger (en niet duur) wordt om ook zelf animaties te (laten) renderen.
 
V-Ray for Unreal brengt hiermee een koppeling uit tussen V-Ray scenes en 'real-time' of te wel om interactiever te kunnen werken richting VR, AR en/of GAME ontwikkeling. V-Ray for Unreal Update 1 is compatibel met Unreal Engine 4.22.
 
Geschikt voor V-Ray scenes vanuit SketchUp, 3ds Max, Maya en Rhino. Het is niet de eerste en zal niet de laatste zijn die de render software dichter bij die van de interactieve snelle GAME toepassingen brengt.
 
Bij V-Ray en Unreal software met één of meerdere NVIDIA RTX grafische kaarten is het mogelijk om Ray Tracing toe te passen. Bij UE is het deels Path Tracing, hetgeen in de loop van de tijd langzaam aan (bij Unreal gaat alles relatief snel) steeds meer RT features hun intrede zullen doen.
Er wordt druk gewerkt aan Real-Time Ray Tracing, zie het overzicht van RT in Unreal Engine 4.22
https://docs.unrealengine.com/en-US/Engine/Rendering/RayTracing/index.html
 

Ray Tracing bij Unreal Engine

1. Een hybride Ray Tracer dan sommige opties aan bestaande raster effecten koppelt
2. Een Path-tracer om referentie afbeeldingen te genereren.
 
 
Ontwerpers kunnen hun werk daarmee sneller in 'real-time' aanschouwen en als het eenmaal in (UE) 'real-time' is, dan staat V-Ray als render programma nog steeds tot uw beschikking om het te verfraaien.
 
 
 
Unreal met V-Ray in menu, midden boven.
 
 
Terug in V-Ray als still rendering.
 

Technische computer gegevens voor Unreal

https://wiki.unrealengine.com/Recommended_Hardware
 
Recommended Hardware
Waarbij ze minimale computer eisen opgeven, die zeker niet de gewenste look-and-feel binnen UE zullen opleveren. Wel wordt gewaarschuwd voor laptops en/of het gebruik van geïntegreerde grafische afwikkeling, zoals met Intel HD of UHD Graphics.
 

notitie: 'The UE4 runs pretty bad on laptops, so when somebody want to develope a game with the UE4, he should buy a good PC'.

 
 
Lees verder onder Building a Computer for Development
Met en UE4 werkstation van ca. $ 2.500,-, met de oude GTX kaart, maar vul daar een RTX type voor in.
Ook hier zien we dat de software fabrikant zich niet wil binden aan strakke eisen voor de computer gebruiker. Deze pagina verdient al enige tijd een flinke update.
 
Onder het kopje
'Enabling Ray Tracing in your Projec' komen wel degelijk wat zwaardere hardware computer eisen naar voren.
https://docs.unrealengine.com/en-US/Engine/Rendering/RayTracing/index.html
Waarbij DX12 en Ray Tracing (zie de corresponderendeWindows computer schermen) specifiek moeten worden aangezet. Macintosh uitleg ontbreekt ook hier (iMac Pro of nieuwe MacPro modulair).
 
Unreal is de nieuwe eigenaar van Twinmotion, dat door de directie van Abvent in Frankrijk voor veel geld is verkocht, zonder enige informatie te verstrekken aan haar klanten en dealernetwerk.
 
Twinmotion was altijd al de software, die voor het grootste deel draaide op een perfecte grafische kaart. Is die wat minder, dan één van de topmodellen, dan doet zich dat meteen voelen in vertraging bij de 3D weergave. Ook hier wordt 'soepeltjes' met de eigenlijke vereisten omgesprongen, 4 GB VRAM ondergrens of 8 GB en dat was het.
 
https://www.twinmotion.com.my/system-requirements/
 

 
Importeer een V-Ray scene vanut uw 3D applicatie middels V-Ray for Unreal software.
Voer enkele bewerkingen uit (optimalisatie van licht en materialen) en bekijk het resultaat.
Is dat eenmaal gedaan, dan kunt u 'life' door de scene heen navigeren. V-Ray probeert daarbij de uitstraling van de materialen zoveel mogelijk op die van V-ray zelf te laten lijken. Om vervolgens V-Ray te hulp te roepen om alsnog fotorealistische Ray Trace renderingen met V-Ray te maken.
 
Uiteraard is de snelheid van werken geheel afhankelijk van de door u gebruikte computer hardware. Klik daarna V-Ray optie om te renderen.
 
In de eerste versie kostte het behoorlijk veel tijd om alle materialen van V-Ray om te laten zetten naar UE en het ging niet altijd goed. In de laatste uitvoering verzorgt V-Ray de conversie automatisch, zowel de materialen als de lichtbronnen worden omgezet naar UE compatibele formats. Zo krijgt u beschikking over Unreal materialen.
 
De orginele materialen van V-Ray voor SketchUp, 3ds Max en Maya blijven verbonden met de nieuwe real-time versies. Ze worden opgeroepen als u wilt gaan renderen.
 
U kunt ook een Virtual Reality bestand vanuit V-Ray in deze software importeren, waarbij u de volledige vrijheid krijgt om hoge kwaliteits immersive VR in Unreal Editor te verkrijgen.
 
In wezen gaan we hiermee een verbinding aan met de snelle wereld van de GAMES, waar niet alleen de scenes en karakters snel gemanipuleerd moeten worden, maar waarbij het eindproduct met zoveel beelden per seconde schijnbaar vertragingsloos voorbij moet kunnen schieten.
 
 
Animatie van V-Ray
zie deze blogpagina:
https://www.chaosgroup.com/blog/2-important-things-v-ray-for-unreal-solves-for-artists-designers
 
 
 

V-Ray for Unreal - nu beschikbaar

8 nov. 2018
https://youtu.be/XO6iXwEl1s4
 
Unreal
 
https://youtu.be/-uViO54O6ig
30 mei 2019 bijgewerkte versie
 
V-Ray for Unreal combines the best of both worlds 'real-time' & ray tracing, allowing you to get high-quality ray traced images directly from Unreal. The latest update adds Unreal Engine 4.22 compatibility, support for Unreal native materials, significant workflow optimizations and faster baking & rendering.
 
 

NOG VOLOP IN ONTWIKKELING !

Aangekondigde nieuwe features (coming soon):
 
Substance support
Render materials with textures from Substance Designer
 
Animated unreal foliage
Rendere foliage with animated materials
 
Improved V-Ray Light Baking
Add support for Unreal Stationary Lights
 
Improved VR-scenes import
Better workflow and material translation.
 
 
"V-Ray for Unreal has enhanced KPF's visualization process from offline rendering to VR and AR, helping us achieve better, faster results with less applications. The light baking functionality also taps right into our GPU workflow, letting us efficiently bake large scenes at high quality. We cannot," en toen hield de ingelaste tekst ineens op.
 
Cobus Bothma, directur van Applied Research, Kohn Pedersen Fox Associates (KPF)

https://www.chaosgroup.com/vray/unreal

 
 
https://youtu.be/u_WYPQRIFfI
ChaosGroupTV
Gepubliceerd op 30 mei 2019
 
Enjoy a handful of performance optimizations across the board. This update features efficient memory handling allowing you to work with large data sets, and heavy scenes comprised of millions of polygons. Take advantage of a much faster light baking, without compromising on V-Ray's superior quality.
 
 
https://youtu.be/KUWGKh4WV6Y
Support for Unreal native materials‚ V-Ray for Unreal, update 1
ChaosGroupTV
Gepubliceerd op 30 mei 2019
 
Render and bake any scenes created with V-Ray and/or Unreal native materials. No matter whether you use Datasmith or V-Ray to import your content assets to Unreal you can enjoy the fully ray-traced quality of V-Ray in Unreal.
 
 
https://youtu.be/5ffWjesIMRI
Viewport rendering‚ V-Ray for Unreal, update 1
ChaosGroupTV
Gepubliceerd op 30 mei 2019
 
Render interactively while you design. Fine-tune lights and materials and instantly view results directly in the Unreal viewport. In-addition you could see Unreal post-process operations like the filmic tone-mapping in the final V-Ray result.
 
 
 

2 important things V-ray for Unreal solves for artists and designers

18 maart 2019

BLOG LINK

 
 
https://youtu.be/dnOxYVbLxhY
V-Ray for Unreal‚ Viewport raytracing and Unreal materials
ChaosGroupTV
Gepubliceerd op 18 mrt. 2019
This video shows the additions to our latest update:
- Viewport rendering - now the V-Ray raytraced result is integrated in the Unreal viewport
- Improved support for native Unreal Materials - more shading nodes and modes have been added
- GUI improvements - Settings for light baking with V-Ray and dome light texture resolution
 
Try V-Ray for Unreal free for 30 days:
Trial ophalen
 
 

Lavina
 
 
 
Home page V-Ray
 
omhoog