Thea Render 2.0 render plugin voor SketchUp

Alfazet is officieel Thea Render software dealer.

Thea Render versie 2.0 is de nieuwe render plugin voor SketchUp. Kies uit diverse render Engines die optimaal op de gebruikte computer hardware kunnen aansluiten. Daarbij heeft u de keuze uit Biased (snel) en Un-biased (nauwkeuriger).

Thea Render biedt een aantal mogelijkheden die niet direct in andere render programma's zijn terug te vinden zoals V-Ray, Artlantis, KeyShot, Render[in], SU Podium.

Nieuw in versie 2.0 Thea Render voor SketchUp

Denoiser, met OptiX van NVIDIA om ruis snel te verminderen (met Presto Engine), alleen modern Windows werkstation met NVIDIA grafische kaart.

Geïntegreerde Materialen Editor

Flexibele Interface: stel de werkruimte zelf in

Tonemapping: mogelijkheid om verlichtingsbalans te herstellen

Overige features

Materialen bibliotheek online toegankelijk met de Thea Content Browser

Materialen Editor voor natuurkundige materialen, gelaagdheid, lichtuitstraling, displacement en Alpha mapping

Importeer externe 3D modellen als draadmodel om daarmee tijd te winnen. Bij het renderen worden deze automatisch vervangen door de hoogwaardige gekoppelde 3D modellen. Toe te passen op vegetatie, populatie, auto's etc.

Doorsneden renderen, even 'binnenkijken' in een bestaand model, zonder SketchUp doorsnede functie toe te passen.

Animaties renderen zichtbaar in de Viewport. Krachtige MSPhysics plugin voor SketchUp ondersteuning.

MSPhysics (SketchUp 2017)

Animatie gereedschap voor SketchUp

https://extensions.sketchup.com/en/content/msphysics

https://youtu.be/kpjHK_HRF3A

Panoramische afbeeldingen met sferische projectie. Met VR bril rondkijken of voor VR webtoepassing of VR-programma.

Dark Room: achteraf nog lichtbronnen nog optimaliseren (uniek)

Renderkanalen slim toepassen voor interessante effecten

Scherptediepte en Motion Blur opties

Keuze uit diverse (kunst)lichtbronnen: puntlicht, spot, IES light, Projector, Mesh-lamp, Vlak-lamp, IBL en Zon.

Architectuur tweepuntsperfectief instelling, om flatgebouwen recht te zetten

Grasveld, stoffen, tapijten en dergelijke (wel krachtige computer aanbevolen)

Renderinstellingen heel eenvoudig per SketchUp scène op te slaan.

Batch renderen, voor handenvrij werken

Netwerk renderen middels optionele Netwerk licentie. Ook de afzonderlijke Nodes zijn laag in prijs. Op deze wijze kunt u meerdere computers economisch inschakelen bij het renderproces.

Netwerk renderen pagina.

Thea Render V2.0 Engine keuzes

 

 

Render Engines

Bij alle Engines is Supersampling mogelijk: off, normal, high en auto, waarmee de anti-alias keurig te regelen is.

http://kb.thearender.com/quick-start/render-engines/

• Unbiased TR1 ideale instelling voor exterieur scenes en direct licht. Rendert met de processor.

• Unbiased TR2 voor moeilijke licht situaties - interieur renderingen ook met Supersampling instel mogelijkheid. Rendert met de processor.

• Presto MC Unbiased zoals GPU+CPU progressief renderen.
Instelkeuze voor GPU+CPU, GPU alleen of CPU alleen, dus heel computer flexibel. Alleen Windows werkstation met NVIDIA kaart.
 

• Presto AO snelste GPU + CPU Render Engine met Ambient Occlusion (AO) om Global Illumination dicht te benaderen. Alleen Windows werkstation met NVIDIA kaart.

Presto = Italiaanse muziekterm in welke tempo er moet worden gespeeld. Presto betekent 'snel'.

 

• Adaptive AMC gebaseerd op TR2 Engine, maar nu met versnellende elementen, aanbevolen voor ingewikklede interieur renderingen (indirect Caustic). Rendert met de processor.

• Adaptive BSD Biased oplossing door het gebruik van Field mapping & Final gathering techniques.
Wordt gebruikt voor hoge kwaliteit en snelle fotorealistische animaties en 'wandel door de ruimte' toepassingen
Grote controle over de features, snelste Engine bij meerdere lichtbronnen. Werkt met de processor.
 
 

Samenvatting

U heeft bij Thea Render TR1 en TR2 Unbiased met de processor en Adaptive AMC en BSD tot uw beschikking met een breed scala aan extra features.

Daarnaast zijn er speciaal voor de Windows gebruikers met een NVIDIA grafische kaart de Presto Engines te kiezen, met de mogelijkheid van GPU+CPU (zoals V-Ray 3.6), GPU alleen (zoals V-Ray Next) of CPU alleen. Ook hier weer computer hardware flexibel.

* 3 verschillende hoofd Render Engines, met verdere onderverdeling naar zes, zie overzicht hierboven.

* keuze uit Biased, Unbiased en Grafische NVIDIA kaart renderen

* plug-in SketchUp compatibel met SketchUp versie 2018

* Proxie ondersteuning (compatibel met SketchUp plugin Skatter), met snelle computer

* lichtbronnen achteraf nog te wijzigen

* lichtbreking, prisma-achtige afbeeldingen, verstroołØng van de licht

* fotometrische analyse en rapporten

* verlichtingsanalyse

* lichtcollectie voor Thea voor SketchUp met 15 kant en klare modellen

* compatibel met Rhino en Cinema4D

* Netwerk render optie met Nodes

* uitgebreide materialen bibliotheek, zie schermafdruk

 

Kies bij Thea uit Biased en Unbiased render technieken. Unbiased (Monte Carlo) komt het dichtst bij de natuurlijke wijze waarop wij dagelijks licht en schaduw ervaren.

Bij Unbiased zijn er twee opties: TR1 en TR2. TR1 is geoptimaliseerd voor open scenes, verlicht met grote lichtbronnen of met een HDRI afbeelding in de achtergrond. Voor exterieur renderingen. Het maken van product renderingen gaat in stand TR1 prima en sneller dan met TR2.

Voor interieur scenes en scenes met meerdere lichtbronnen (of Caustics en bij SS), dan is de TR2 de optimale Engine keuze voor perfecte renderingen.

Biased (adaptive BSD) verloopt sneller in het renderproces en zal in meer of mindere mate een iets andere rendering opleveren. Met behulp van de uitgebreide instelmogelijkheden kan de optimale rendermethode (render kwaliteit versus rendertijd) worden gekozen. Waardoor Thea Render kan worden aangepast voor een breed terrein van computer specificaties. En u kunt daarmee zelf voor een deel bepalen hoe snel u renderingen wilt maken.

 

Presto GPU+CPU

De Presto render Engine werkt zowel met de CPU+GPU. De snelheid wordt voor het grootste deel door de kwaliteit / snelheid van de grafische kaart bepaald. En dan bedoelen we een NVIDIA CUDA Core compatibele grafische kaart. Overige toepassingen zoals met een AMD grafische kaart (Mac/Windows) en voor processor gestuurde renderingen biedt Thea Render ook alle mogelijkheid met keuze uit de andere Engines.

SS = Super Sampling (aangeduid met SSAA of als SSS)
0 - renderen op ingestelde resolutie
Normal - render resolutie wordt verdubbeld
High - render resolutie wordt verdrievoudigd.

Na de rendering wordt automatisch teruggeschakeld naar de van te voren ingestelde resolutie, waarbij op de afbeelding inmiddels anti-aliasing is uitgevoerd.

 

Jarenlang heeft Thea Render versie 1.5 allerlei subversies uitgebracht, velen van u gebruiken dit renderprogramma dus al geruime tijd. Het is in de loop van de tijd goed doorontwikkeld. Met de komst van versie 2.0 heeft Thea Render een aantal verbeteringen en nieuwe mogelijkheden toegevoegd. Het dealer netwerk is uitgebreid.

U kunt Thea Render V1.5 bij ons Upgraden naar 2.0.

Thea Render prijslijst.

  omhoog